Przejdź do głównej zawartości

Lot samolotem z dzieckiem

Gdzie pierzemy w Tajlandii ?

Zapewne zastanawiacie się, gdzie pierzemy swoje ubrania podczas podróży. Cóż, szykując się do wyjazdu, założyliśmy od samego początku, że nie bierzemy dużo rzeczy. To nie jest kraj trzeciego świata, że nie można czegoś dokupić na miejscu. Tam są naprawdę sklepy, nawet Tesco Lotus ! :-) Kierowaliśmy się głównie zasadą, ile bierzesz rzeczy, tyle będziesz ciągał na swoich barkach. Ta zasada pomogła nam wybrać nasze podstawowe minimum. Wspominałam, że mieliśmy 1 plecak 50l, dwa małe plecaki podręczne + torba na laptopa.
Trafialiśmy zawsze na takie hotele, gdzie pralnie mieliśmy na miejscu (z boku w lobby lub na parkingu hotelu pod daszkiem). Jednak gdyby, nie było takiej full opcji w hotelu, w Tajlandii, bardzo popularne są pralnie uliczne. W otwartym garażu, stoją pralki, do której przymocowane są metalowe skrzyneczki, na monety. W zależności od ilości ubrań, wybierasz wielkość bębna w pralce. My zawsze wybieraliśmy najmniejszy, no bo mamy bardzo mało ciuchów :-) Pranie robiliśmy co 5-6 dni. Np.w listopadzie za pranie zapłaciliśmy jakieś 11 zł.
Cena: najmniejsza pralka cena 30 thb = 3,29 PLN (przyjmuje tylko monety 10 thb), widziałam również większe pralki z większymi bębnami za 40 thb = 4,39 PLN.
skrzynka do wrzucania monet
Proszek do prania: dostępny zazwyczaj na miejscu w pralni lub do kupienia w hotelu. Przedsiębiorczość Tajów nie ma sobie równych.  Paczuszka, która spokojnie wystarcza na dwa nasze prania, kosztuje 10 thb = 1,10 PLN. Jeżeli nie ma w hotelu, w pralni (co jest raczej rzadko spotykane), są do kupienia w sklepach 7 eleven. Cena od 9 thb w górę za paczkę.
Płyn do płukania/ zmiękczania: Można dokupić również płyn do płukania, zmiękczania, cena 5 thb = 0,55 PLN, starcza na 1 pranie.
Program zazwyczaj jest już automatycznie ustawiony, wystarczy wcisnać tylko START/ POWER. Wracasz po nie za jakąś godzinę.
Czas prania: 1 godzina/ 40 minut w zależności od pralki.
Suszenie: mieliśmy możliwość skorzystania z suszarki w hotelu, wkładasz wilgotne ubrania do środka, za 10 minut suszenia płacisz 10 thb (1,10 PLN). To słabe rozwiązanie, po 20 minutach suszenia, pranie nadal było wilgotne. Lepiej korzystać z ciepłego naturalnego klimatu Tajlandii :-)
Z doświadczenia wiem, że przy niektórych hotelach jest opcja przekazania swoich ubrań do pralni "lokalnej" zapewne rodzinnej, gdzie Ci je upiorą, wyszuszą, wyprasują elegancko (!) Cena wtedy jest wyższa oczywiście, płacisz w tym wypadku za kilogram.

Popularne posty z tego bloga

Egzotyczne owoce w Tajlandii

Będąc w egzotycznym kraju, nie sposób jest się oprzeć w testowaniu tutejszych owoców. Wraz z rozwojem infrastruktury transportu niemal każdy egzotyczny owoc możemy znaleźć w sąsiednim markecie mieszkając w Polsce. Dziś przeglądając z ciekawości gazetki "Co mamy w promocji po świętach w Polsce?" (wyjaśnienie: został mi taki nawyk, nawet będąc obecnie w Azji, czasami lubię zajrzeć do gazetek dużych marketów, co jest obecnie na topie, mam świadomość, że wszystko szybko się zmienia, nie chcę wrócić do Polski i mieć świadomość Neandertalczyka ;-) ). Zauważyłam owoce, które mamy dostępne na każdym lokalnym bazarku w Tajlandii. Cóż porównajmy ceny, smaki, wygląd.  Znamy większości smaki tych owoców, ponieważ są ogólnodostępne w Polsce, ale czy ich smak jest taki sam? Przykładowa tabela cen owoców Polska / Tajlandia (stan cen z dn. 27.12.2017 r.) Lp Owoc Polska Tajlandia Biedronka Lidl Tesco Auchan Carrefour

Tajskie kosmetyki cz.1

Planując kolejną podróż do Tajlandii, chciałam po testować tym razem tutejszych kosmetyków. Zrobiłam rozeznanie w sieci, jednak ciężko coś znaleźć konkretnego. Większość kosmetyków typu: kremów, masek, filtrów do opalania jest wybielająca. Sporo z nich pochodzi z Japonii. Poniżej wzięłam pod uwagę te najczęściej polecane i spotykane w sklepie ogólnodostępnym seven eleven (7/11). PASTA DO ZĘBÓW Na pierwszy ogień: ziołowa pasta do zębów. Dostępna również w smaku: kokosowym.  Cena: 49 THB = 5,29 PLN Pojemność: 25 g Zapach : polski amol Konsystencja: gęsta Opis: ziołowa, wybielająca, usuwa odbarwienia po kawie, herbacie, tytoniu, utrzymuje świeży oddech. Stosowanie: dwa razy dziennie: rano i wieczorem. Zalety: pomimo skąpej pojemności, wydaje się być bardzo wydajna, mocno się pieni, naturalne składniki. Wady: gorzka w smaku (przy kilku pierwszych użyciach, potem człowiek się przyzwyczaja), mała pojemność. Po trzy tygodniowym stosowaniu widzę same plusy: Faktycznie wybiela zęby, b

Tajskie kosmetyki cz.3

Postanowiłam napisać kolejną część dotyczącą tajskich kosmetyków. Będąc w Tajlandii napewno warto przetestować poniższe dwa produkty. Lolane Natura Hair Treatment – Maska do włosów Maska stosowana do włosów suchych i zniszczonych. Zawiera olej jojoba oraz protein jedwabiu. Sposób użycia: Po umyciu włosów nałóż maskę na wilgotne włosy i delikatnie wmasuj. Pozostaw na kilka minut, a następnie spłucz wodą. Efekt: włosy pięknie pachną, są delikatne, miękkie. Nieśmiele porównać je w dotyku do jedwabiu, w końcu to jeden ze składników maski :-) Pojemność: 100g, 500g. Cena (100g, 2018r.): 42 THB (4,62 PLN) Maski można kupić m.in. w 7eleven oraz w Family Mart. Dostępne są również inne rodzaje masek z tej serii: Color Shield ze słonecznika, Diamond Shine System z masłem macadamia, Revital Hair Fall z buraków, For smooth andstraight z ekstraktu białej lilii. Puder ryżowy marki Srichand Bangkok 1948 Znacie to uczucie będąc w Azji: "mogłabym ro